/GHID/ STOP BULLYING – cunosc, înțeleg, aplic. Ghidul profesorului pentru realizarea activităților de instruire cu elevii

Ghidul STOP BULLYING – cunosc, înțeleg, aplic este destinat profesorilor, psihologilor școlari și diriginților care vor să realizeze activități extrașcolare cu adolescenții (11-15 ani), având rol de facilitator.

Ghidul oferă suport informațional și practic în realizarea activităților extracurriculare cu adolescenții, promovând cooperarea, participarea și învățarea activă. Metodologia de învățare prin participare oferă copiilor cunoștințe, experiențe, resurse pentru a preveni și acționa în situații de bullying. Toate acestea contribuie la modificarea modului de a privi lucrurile, de a fi şi de a acţiona.

Acest ghid conține 14 module, repartizate în 5 capitole:

Capitolul I este orientat spre consolidarea grupului, ce va permite asigurarea unui mediu sigur pentru copii și crearea condițiilor eficiente de lucru.

Capitolul II reflectă activități care contribuie la dezvoltarea personală a copilului, pentru a face față în situații de stres (stare de bine, reziliență, empatie, gestionarea conflictului).

Capitolul III – IV este orientat spre înțelegerea fenomenului de bullying și reacțiile în situații de bullying online/offline.

Capitolul V conține activități ce permit copiilor să reflecteze asupra celor învăţate/experimentate, să ofere un feedback colegilor, facilitatorului.

 

Ghidul a fost elaborat ca parte a proiectului „Eforturi comune pentru a combate bullyingul în Moldova”, realizat de Fundația Terre des hommes Moldova între 2020 – 2021, cu susținerea UNICEF Moldova, Hubul pentru protecția copilului – ChildHub și Oak Foundation.

Partajează